Klant ervaring – de Sociale Verzekeringsbank
Klant ervaring: de Sociale Verzekeringsbank
De eerste case die we beschrijven is van de Sociale Verzekeringsbank. We hebben daar een aantal workshops en lezingen verzorgd omtrent generatieleren en generatie Y over een periode van ongeveer anderhalf jaar. Onderaan deze blog vind je een filmpje waarin Rose vertelt over haar ervaringen omtrent het thema generatieleren.
Waarom is generatieleren voor jullie een thema? “Onze gemiddelde leeftijd ligt hoog, rond de 50, wij willen meer jonge mensen aantrekken maar moeten dit ook aantrekkelijk maken, tevens moeten we rekening houden met het feit dat de jonge menen NU iets anders willen en verlangen dan de jonge mensen TOEN. Daarnaast moeten we een brug slaan tussen meerdere generaties omdat er echt kloven zijn. Het heeft vooral invloed op het onderwerp mobiliteit.”
Hoe gaan jullie concreet aan de slag met de punten die uit de lezingen en workshops zijn gekomen? “Met een nog klein groepje proberen we het onderwerp generaties warm en op de agenda te houden, in de hoop dat steeds meer mensen echt aan slag gaan (bijvoorbeeld in gesprekken met elkaar) met wat ze geleerd hebben over de verschillende generaties en hoe dit een effect heeft op ons alledaags werken.”
Wat voor veranderingen heeft het thema generaties in de organisatie teweeggebracht? “Het is een onderwerp dat meer leeft en voorheen niet eens vaag meegenomen werd. Ik ben me nu meer bewust van de verschillen in denken, maar heb voor ogen dat we wel dezelfde doelen hebben, dus ik probeer me vaker in de andere generatie te verplaatsen.”
Wat is je oordeel over de inhoud van de lezingen en workshops? “Buitengewoon nuttig, helder en informatief. Ik ben erg blij met de gegeven presentaties en workshops, ik denk dat het voor iedereen heel nuttig is. Ik hoop nog op een stukje verdieping die echt omzet tot DOEN binnen de gehele organisatie.”
Waarom zou je ons aanbevelen? “Jullie zijn kundig, flexibel, betrokken en enthousiast. Jullie hanteren een heldere werkwijze, zijn prettig in de omgang, denken mee, en doen veel aan follow-up.”
Met dank aan Rose Revivo, werkzaam als HR Development adviseur & projectleider talentontwikkeling bij de Sociale Verzekeringsbank.